poniedziałek, 5 listopada 2012

Siemię lniane- pierwsze spotkanie z włosami (HIT)


Na wielu blogach spotkałam się z używaniem siemienia lnianego do włosów. niektóre z Was je piją (ja bym go nigdy nie przełknęła) ale zrobiłam z niego 'glutkową' maseczkę do włosów i powiem że spisała się rewelacyjnie !


CZYM JEST SIEMIĘ LNIANE I JAKI MA WPŁYW NA WŁOSY?

Siemię lniane to nasiona lnu zwyczajnego stosowane jako środek leczniczy. Płaskie szaro-brązowe nasionka maja wielkość około 2-3 mm, a po zalaniu ich wodą stają się większe, ciemnobrązowe i pęcznieją, otaczając się śluzem. Nasiona lnu są też wykorzystywane do produkcji oleju roślinnego (lnianego). Produkty, w skład których wchodzą nasiona lnu, są bogate w witaminy i składniki mineralne. Chodzi tu przede wszystkim o obecność w nasionach lnu tak cennych składników jak:
  • wielonienasycone kwasy tłuszczowe (WNKT) – gwarantują prawidłową budowę tkanki mózgowej, przyczyniają się do właściwego funkcjonowania hormonów, które regulują prawidłową przemianę materii; ponadto wpływają na obniżenie cholesterolu,
  • błonnik – korzystnie wpływa na pracę przewodu pokarmowego, pomagając w zaparciach, powracających biegunkach; ponadto pomaga usuwać z organizmu toksyny i gwarantuje uczucie sytości,
  • witamina E – ważna przy leczeniu między innymi miażdżycy i chorób serca, gdyż jest głównym antyoksydantem i uczestniczy w dostarczaniu składników odżywczych do komórek,
  • witaminy z grupy B – uczestniczą w przemianach węglowodanów, białek i tłuszczów, w wytwarzaniu czerwonych krwinek; pomagają w tworzeniu szpiku kostnego,
  • magnez, wapń, żelazo i cynk.


JAK JE STOSOWAĆ I MOJE ODCZUCIA:

Moje jest kupione w TESCO i kosztowało 3,99.




Zrobiłam tak: 
1. do garnka wrzuciłam 2 łyzki stołowe nasionek
2. gotowałam na małym ogniu, cały czas mieszając ok 10 min.
3. przecedziłam przez gazę
4. 'glutka' nałożyłam na umyte wcześniej włosy i trzymałam 30 min
5. płukałam tak długo aż nie czułam resztek śliskiej substancji

POWIEM WAM TYLKO TYLE ŻE TO REWELACJA. WŁOSY MIĘKKIE, BŁYSZCZĄCE, SYPKIE I NAWILŻONE ! CHYBA NAJLEPSZY SPOSÓB NA NAWILŻENIE I DO TEGO ZA GROSZE ! W 100% NATURALNY ! MÓJ IDEAŁ ZOSTAJE ZE MNĄ NA BARDZO DŁUGO.

4 komentarze:

  1. ja też uwielbiam siemie lniane ; )
    wczoraj zrobiłam taki garniec tego , że przez najbliższe 2 tygodnie (tyle tylko może stać niestety) będę musiała go używać 3 razy dziennie , ale z chęcią ; )
    zapraszam do nas : )

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja piję i jakoś sobie daje radę, choć różowo nie jest

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam płukankę z siemienia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Spróbuj koniecznie maski w połączeniu z płukanką. Można zagłaskać włosy : )

    OdpowiedzUsuń